Bue og pil

Er der få børn kan denne leg bruges. Man kan lave hold eller bare lade dem prøve enkeltvis.

Målet er at ramme noget bestemt med en pil. Man kan få en af børnene til at lave en stor cirkel med armene som pilen skal ramme igennem. Hvis det kilder for meget i maven at skulle være skydeskive kan man lave en ring af en ballon som barnet holder.

Det kan give ekstra mulighed for at være Klovnen, hvis du selv tager armene op som skydeskive.

Der er to måder at lave en pil på. Man kan puste ballonen helt op uden at binde knude på den, lade barnet slippe ballonen. Lige som i Jægeren.

Den anden måde er at puste ballonen helt op og.binde en knude. Ballonen skydes afsted ved at man skubber en strakt finger så langt ind i ballonen som muligt. Man holder fast på ballonen med de andre fingre på samme hånd. Ved at slippe ballonen flyver den afsted. Man kan få den til at flyve mere lige ved at snurre den rundt om fingeren i det man presser fingeren ind i ballonen.